pátek 5. července 2013

Zakletá - Orson Scott Card

Zdravím čtenáři,
recenze na knížku s božskou obálkou. Omlouvám se za to, že jsem nějakou chvíli se vůbec neozývala, ale byl konec školního roku a první týden prázdnin jsem si vážně chtěla užít.


Originální název: Enchntment
Autor: Orson Scott Card
Překlad: Pavel Medek
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 426
Typ vazby: Hardback

Anotace:
V okamžiku, kdy desetiletý Ivan narazí v hustém lese Karpat na tajemnou mýtinu, se jeho život navždy změní. Na vrcholu podstavce uprostřed mýtiny spatří ležet krásnou zakletou princeznu Katarinu, kterou hlídá tajemná nestvůra, jež ho zažene na útěk. Nyní je Ivan americký postgraduální student, který před sebou má slibnou budoucnost a je zasnoubený s ženou svých snů. Přesto stále nemůže zapomenout na ono setkání, i když se sám sebe snaží přesvědčit, že to byl pouze výplod dětské fantazie. Poté, co se vrací do rodné země, najde i tajemnou mýtinu. Tentokrát však neuteče. Tentokrát probudí krásnou princeznu polibkem… a vstoupí do světa, který zmizel před tisícem let. Napínavý a vtipný příběh o střetu různých světů i kultur. Zakletá je originální román o lásce a osudu, jež překonají staletí… a o temné síle, která je pronásleduje celé věky. Orson Scott Card, jeden z nejznámějších a nejuznávanějších spisovatelů současnosti, v Zakleté transformoval nadčasový příběh o Šípkové Růžence do originální fantasy překypující napětím a romantikou

***
Obálka je jedna z nejhezčích jaké jsem kdy viděla. Je také o moc hezčí než originál. To podzimní zbarvení listů je krásné. 
***
Orson pochází ze staré mormonské rodiny. Když v roce 1964 získal jeho otec místo na Arizonské státní univerzitě, odstěhovala se rodina do města Mesa v Arizoně. Když bylo Cardovi 16, přesunuli se do Salt Lake City v Utahu, tamní univerzitu Orson dostudoval v roce 1981. Mezitím ovšem v letech 1971–1973 působil jako mormonský misionář v Brazílii a v květnu 1977 si vzal svou ženu Kristine Allen. První dítě – Michael Geoffrey – se narodilo o rok později. Michael a jeho sourozenci Emily Janice, Charles Benjamin, Zina Margaret a Erin Louisa dostali jména podle oblíbených spisovatelů svých rodičů.  Charles zemřel nedlouho po svých sedmnáctých narozeninách a Erin krátce po narození. Z Utahu se Cardovi odstěhovali do South Bendu v Indianě a pak do Greensboro v Severní Karolíně, kde žijí dosud.
V roce 2005 se stal profesorem na virginské univerzitě v Buena Vistě.

***
Ivan hlavní hrdina mi byl sympatický už od začátku. Naopak princezna Katarina mi moc nesedla až asi po dvou třetinách knihy začala být normální. Asi to mělo hodně co dělat to odkud pocházela. 
***
Od knihy jsem očekávala o hodně více a taky něco trochu jiného. Ve výsledku se mi líbila, ale byla lehkým zklamáním. Možná, že až se k ní za rok nebo ještě později vrátím bude se mi líbit ještě více. Byl v knize lehký nádech historie. To se mi líbilo, ale zároveň jsem některým věcem nedávala dostatečný prostor. Vážně jsem hodně dlouho přemýšlela jestli dát tři nebo čtyři hvězdičky. No nakonec jsem se rozhodla pro čtyři. Ani sama moc nevím z jakého důvodu. Nakonec, ale když se nad tím zamyslím Orson Scott Card je vážně dobrý vypravěč. 
Vaše *Nen* :)

Žádné komentáře:

Okomentovat