neděle 20. ledna 2013

Drakie - Sophie Jordanová

Zdravím čtenáři,
další recenze. Snad se vám bude líbit. A necháte mi dole komentář. :)

Originální název: Firelight
Autor: Sophie Jordanová
Přeložila: Olga Bártová
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 291
Typ vazby: Pevná bez přebalu
Série: Drakie

Anotace:
Jacinda od malička žije s cejchem výjimečnosti a ví, že každý její krok je sledován. Touží ale po svobodě rozhodovat se sama za sebe. Když poruší nejposvátnější zásadu svého druhu, skoro za to zaplatí životem. Zachrání ji krásný cizinec, který byl poslán, aby lovil takové, jako je ona, potomky draků, kteří na sebe dokážou vzít lidskou podobu. Jacintina rodina je nucena uchýlit se do světa smrtelníků, kterému není lehké se přizpůsobit...


***

Obálka se mi vážně hodně líbí. Je zkrátka nádherná. 


***
Sophie Jordanová vyrostla v Texasu, kde odmalička snila o příbězích plných draků, udatných válečníků a krásných princezen. Sedm let učila na střední škole angličtinu a snažila se v studentech vzbudit lásku k Antigoně či Bílé velrybě. V USA ji znají zejména jako úspěšnou autorku historických romancí.
 S manželem a dcerou žije v Houstonu, a když zrovna nepíše, tak buď vaří a vymýšlí nové recepty (její specialitou jsou omáčky), nakupuje (a může to být cokoliv, oblečení, boty, doplňky…), chodí na sushi se svým mužem, vozí dceru po nejrůznějších kroužcích, čte (její průměr je prý jedna kniha za týden), nebo vypráví každému, kdo je ochotný poslouchat, o svých nápadech na další knihy. Při tom všem neustále popíjí nápoje plné kofeinu, i když ví, že je to nezdravé. Nejraději má latté a dietní cherry colu.

***
Postavy. No co k nim říct. Líbila se mi hodně hlavní hrdinka. Ale hrozně jsem nechápala její matku a sestru. Jak byli obě bezcitné v tom co Jacinda chce. Prostě to bylo tak, že ony něco chtěli a ona se musela přizpůsobit, i když jí to hodně bolelo. A odůvodnění její matky, že to dělá pro ně. Mi přišlo hodně nesmyslné. Bylo to dobré pro Tamru, ale Jacinda trpěla. Její mamka pořád říkala, že to bude dobrý až bude po všem. Pří tom si neuvědomovala, že Jacinda je jiná než ona. Že ona tu část jí co chtěla její matka zabít miluje. V jednom kuse jsem nechápala a byla naštvaná na její matku. 
***
Knížku jsem zhltla snad na jeden dech. Jelikož jsem se rozepsala. Před chvílí na hoře. Asi nemá cenu to moc psát znova. Knížku můžu jenom doporučit.

Vaše *Nen* :)

Žádné komentáře:

Okomentovat