další recenze je na světě. Tentokrát je to od autorky Upířích deníků.

Přeložila: Milena Hordinová
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 240
Typ vazby: Paperback
Série: Říše temnot

Anotace:
Šestnáctileté Poppy zbývá pár týdnů života. Trpí rakovinou slinivky a není šance na vyléčení. Její dlouholetý přítel James jí nabídne řešení. Tím však poruší přísné zákony Říše temnot a teď ho čeká trest za vyzrazení tajemství a za lásku k člověku. Bude mít Poppy dostatek odvahy, aby se dobrovolně stala upírem? Podaří se jim společně uniknout před nejhorším trestem?

***
Obálka je tmavá. Což u knížek od L. J. Smth  není překvapením. Je to takový typ obálek co nikdy neurazí.
***
L. J. SMITH ( Lisa Jane Smithová nebo Ljane ) je americká autorka žijící v Bay Area v Kalifornii. LJ Smith je pseudonym. Říká, že nejšťastnější je ve svém srubu v blízkosti národního parku Point Reyes. Píše od roku 1987 do roku 1998, kdy s psaním přestala a znovu začala až v roce 2008. Tuto pauza si Ljane udělala z mnoha různých osobních důvodů ( rakovina v rodině a následná ztráta matky ) Její knihy jsou kombinací stylů pro mladé i dospělé čtenáře. Věnuje se velkému množství žánrů, které se nebojí kombinovat, včetně hororu, sci-fi/fantasy a romantiky. Jejím nejúspěšnějším dílem jsou série Night World a Vampire Diaries.

Napsala tři trilogie, dvě série a dva společenské romány. Dohromady více než dvě desítky knihy pro mladé a dospělé. Její knihy jsou charakteristicky plné krásných postav, lidí a nadpřirozených bytostí, většina z nich jsou mladí lidé, nebo se alespoň mladí v knize objeví. V jejích knihách můžeme obvykle najít boj temnoty a světla, zla a dobra, který se točí kolem hlavních postav, snaží se svést hrdinu na stranu temna, nakonec se hrdina znovu vzchopí a vrátí se na tu správnou stranu a stane se dobrým. Někdy je scénář knihy převrácen naruby, nebo jinak zamotaný různými variacemi s příběhem a tématem.

***
K postavám nemám zase tak moc co říct. Všechny jsem je měla ráda. Ničím se podle mě nějak nelišili od od ostatních postav z jiných knížek. V tomhle ohledu asi zkrátka nemám co říct.

***
Knížka se mi moc líbila. Byla čtivá. Za pár dní jsem jí měla přečtenou. No jo některé hodiny ve škole jsou extrémně nudné. Určitě jste, alespoň jednu knížku od této autorky četly. Pokud ne tak by jste to měli napravit. Této knížce vážně nemám co vytknout. Mě se moc líbila. Snad bude druhý díl taky tak dobrý. Nebo možná lepší.

Vaše *Nen* :)