středa 24. října 2012

Dokonalá - Tilly Bagshawe

Zdravím čtenáři,
opět další recenze. Snad se vám bude líbit.

Originální název: Flawless
Autor: Tilly Bagshawe
Přeložila: Ivana Nuhličková
Nakladatelství: BB art
Počet stran: 395
Typ vazby: Vázaná

                                                             Anotace: 
Svět obchodníků s diamanty je tvrdý a nelítostný, to Scarlett Drummond Murrayová zjistí poté, co se rozhodne opustit přehlídková mola a věnovat se navrhování šperků a jejich výrobě. Diamanty mohou být surové, broušené, dokonalé, bez poskvrny, falešné, krásné, krvavé, nebezpečné i vražedné. Ve všech podobách se ukazují v příběhu o Scarlett Drummond Murryaové, talentované návrhářce šperků, která se odmítá smířit s tím, že lesk, krása a bohatství pro jedny znamená trápení, bídu a nemoci pro jiné. Jakmile se začne zajímat o podmínky horníků v diamantových dolech v Africe i v Rusku, její život se zcela změní. Pryč je klid a přátelská atmosféra Notting Hillu, diamantový magnát Brogan O’Donnell je nemilosrdný ke každému, kdo se mu odváží postavit do cesty. Scarlett se ale odmítá vzdát i po přímém útoku na ni, přesune se z Londýna do Los Angeles, kde pomalu získává věhlas a snaží se rozšířit i své charitativní aktivity. Svět obchodu s diamanty je ale hodně tvrdý a má svoje pravidla. Prosadit se mimo ně vyžaduje skutečně silné osobnosti. Odolá Scarlett a její blízcí tlaku a                      nepříznivým okolnostem, nebo podlehne, vzdá se a vrátí se domů?



***
Obálka je nádherná. Hodně se mi líbí přebal. Je jednoduchý a krásný. Víc se mi líbí knížka bez přebalu. Je celá černá s náhrdelníkem a samozřejmě s jménem autorky a názvem knihy. Knížku jsem opět kupovala tak trochu na slepo. Viděla jsem jí a hrozně se mi líbila, tak jsem si řekla, že se na ní musím alespoň kouknout. Anotace co jsem četla na přebalu knížku vystihuje, ale to zjistíte až po přečtení. 
***
Tilly Bagshave přišla v osmnácti letech do Cambridge s desetiměsíční dcerou. V šestadvaceti se stala nejmladší spolumajitelkou jedné z nejprestižnějších firem hledajících talentované lidi. Píše pro The Times, Daily Mail a Evening Standard.
Její prvotina Zbožňovaná se stala bestsellerem ve Velké Británii i Spojených státech. Žije s rodinou střídavě v Los Angeles a v Londýně.
Tilly je mladší sestrou oblíbené spisovatelky Louisy Bagshawe.
***

Postavy.... no co k nim říct. Buď si je zamilujete nebo je nenávidíte. Nebo je, alespoň nemáte rádi. Strašně jsem nesnášela Caroline, Scarlettinu matku a taky jejího bratra. Líbila se mi teta Agnes a Nancy. Nancy jsem přímo zbožňovala, i když tam nebyla tolik. 
***
Chvíli mi trvalo než jsem si knížku oblíbila, ale pak ach bože ta knížka je úžasná. Téma knížky jsou diamanty. Možná to zní trochu nudně, ale není. Zase tolik tam nejsou takže. Dannyho reakce při jistých událostí. No musela jsem se smát. Nemohla jsem jinak. Scarlettin milostný vztah vázne, ale pak se rozjede. Knížka je občas trošku úchylná. Ne, že by to bylo na obtíž. Jde vidět, že knížka nemá jenom jednu svojí charakterní stránku. Díky autorce se mnozí čtenáři, dozvídají jak to chodí v obchodech a někteří snílci co vidí svět růžově dokonce zjistí, že když je někdo nepohodlný tak musí jít z cesty. To se mi velice na knížce líbilo. Baví vás a přitom poučí. 


Vaše *Nen*

Žádné komentáře:

Okomentovat