neděle 21. října 2012

Poslední upír - Christopher Pike

Zdravím čtenáři,
další recenze je tady. Doufám, že se vám bude líbit.


Originální název: The Last Vampire
Autor: Christopher Pike
Přeložila: Marcela Nejedlá
Nakladatelství: Daranus
Počet stran: 174
Typ vazby: Vázaná
Série: Poslední upír

Anotace:
Obyčejná teenagerka, řeklo by se – i když neobyčejně krásná, inteligentní a obratná jako šelma. Říká si Alisa, Lara, Melissa, jak ji zrovna napadne... Nikdo neví, že ve skutečnosti se jmenuje Síta a chodí po světě už pět tisíc let. Je upírka. Třebaže sluneční svit ji neproměňuje v popel, neděsí ji krucifix, nedokáže přivolat smečku vlků, neumí létat, na noc neuléhá do rakve a nedělá z lidí sobě podobné jen tím, že by z nich sála krev. Krev ji ovšem fascinuje – od dávných časů, kdy vyrůstala v malé indické vesničce a shodou neblahých náhod se připletla k jistému tajemnému obřadu... Tehdy přestala být normálním smrtelníkem. Jejím údělem je bloudit napříč staletími a tisíciletími a přežívat, jak se dá. Teď žije v zapadlém americkém městečku, ale klid tu nenachází. Zdá se, že je jí na stopě někdo, kdo o ní zná celou pravdu a snaží se ji zabít. A taky se v její blízkosti objeví mladík, který je nápadně podobný muži, jehož bezmezně milovala a který zemřel před pěti tisíci lety...
 Osmidílná sága amerického spisovatele Christophera Pikea získala nesmírnou oblibu nejen mezi čtenáři z řad teenagerů a byla přeložena do mnoha jazyků. Nyní se s prvním příběhem upírky Síty můžou seznámit i čeští fanoušci akční fantasy literatury s prvky mysticismu a romance.



***
Obálka se mi velice líbí. Působí tajemným dojmem. Možná pro někoho i strašidelným. Musím se přiznat, že kdyby mě obálka nezaujala na první pohled tak se na ní vůbec nedívám.
***
O autorovy jsem v podstatě nic nezjistila. 

Christopher Pike

Narodil se v USA roku 1954. Jméno Christopher Pike je pseudonym jeho pravé jméno je Kevin Christopher McFadden.
***
Líbí se mi strašně moc hlavní hrdinka. V podstatě se o ní dozvídáte v každé kapitole něco nového. Je její charakter je něco nového neotřepaného. Možná bych řekla, že i málokdy vídaného. Hlavní hrdinka je upírka a vůbec se tím netají. Její charakter se mi líbil nejvíce z celé knížky. 
***
Knížka mě v táhla do děje hned po začtení. Rozhodně si přečtu další díl. Neuvěřitelně se těším až si ho pořídím do své knihovničky. Knížka je podle mě docela dost tenká. Jsem zvyklá na bichle, ale je to zase dobře, že tam nejsou kapitoly o ničem. Žádné zbytečné tlachání. V budoucnu se chci k ní ještě vrátit a přečíst si jí rozhodně znova. 
***
Úryvek:
Je to jeden z důvodů."
„Bojím se. Myslím, že když někdo tvrdí, že se nebojí smrti, tak lže. Ale snažím se na to nemyslet. Teď jsem na živu. Jsou věci, které chci udělat..."
„Příběhy, které chceš napsat," přerušila jsem ho.„Ano."Naklonila jsem se k němu a pohladila ho po rameni. „Napíšeš jednu o mně?"Co bych měl napsat?"
„Cokoliv tě napadne. Nepřemýšlej o tom tolik. Prostě napiš všechno, co ti přijde na mysl."




Vaše *Nen* ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat