máte tady další recenzi. Dnes jsem dočetl jednu knížku, takže se co nevidět pustím do psaní recenze.

Přeložila: Olga Machútová
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 477
     Typ vazby: Brožovaná
   Série: Odkaz dračích jezdců

Anotace:
Jeden chlapec, jeden drak, svět dobrodružství. Fantasy bestseller Eragon z pera patnáctiletého Christophera Paoliniho, který nadchl miliony čtenářů po celém světě. Vypráví příběh chudého farmářského chlapce, který najde v Dračích horách modrý kámen, z něhož se vyklube dračí mládě - Safira. Spolu se vydají na nebezpečnou cestu královstvím ovládaným králem, jehož zlo nezná mezí. Dokáže Eragon naplnit své předurčení a převzít břímě legendárních Dračích jezdců? Osud království možná leží v jeho rukou ... První díl tetralogie Odkaz Dračích jezdců.

***
Design je jednodušší. To mu, ale neubírá na kráse. Je to typ desingu, který je takový neslaný nemastný. Přitom se, ale líbí.
***
Christopher Paolini (* 17. listopadu 1983, Kalifornie, USA) je americký spisovatel, autor knih Eragon, Eldest, Brisingr a Inheritance. Tyto knihy jsou součástí Odkazu Dračích jezdců. Třetí díl, Brisingr měl být závěrečný, ale nestalo se tak. 4. díl, Inheritance, se v USA a na dalších vybraných trzích objevil 8. listopadu 2011; v ČR vyšel v březnu 2012. Příběh se odehrává ve fiktivním fantasy světě Alagaësia.
Narodil se v listopadu roku 1983 v Jižní Kalifornii. Mimo několika let na Aljašce žil se svými rodiči, mladší sestrou Angelou a kočkou s kokršpanělem v Montaně. K tvorbě ho inspirovala místní nádherná příroda.
***
Je hezké být u toho, jak se postavy rozvíjí. Eragon byl nejdříve v podstatě malý kluk co žil v představách, který byl hozen do reality. To stejné se stalo s Roranem akorát, že on byl už jednou nohou tam. Hrozně se mi líbila postava a charakter Broma. Je to asi jedna z mích nejoblíbenějších postav. Naopak nevím proč, ale strašně se mi nelíbí Nasuada. Přijde mi, že je taková nevím jak to říct…strnulá. Já vím, že na ní pak bude hodně povinností, ale i tak.
***
Ze začátku knížka vypadá nevinně, ale hned vzápětí vás děj chytne a už nepustí. Děj se postupně rozvíjí. Nabírá na obrátkách. Dřív než jsem četla knihu, viděla jsem film. Po přečtení knihy jsem došla k závěru, že film je hezky graficky ztvárněn. Efekty a scény jsou velice dobré, ale to zklamání co se děje ve filmu týče je obrovské. Děj byl jiný, lepší. Herci vypadaly jinak, než měli podle knížky vypadat. To sice není moc velký prohřešek, ale i tak. Celkově to, ale ještě více podtrhlo mé dojmy z knížky. Knížka se mi velice líbila a určitě dočtu celou tetralogii.

Úryvek:
„Jsi si jistý, že tam najdeme nějakou potravu pro koně?“ zasípal Eragon. Horký, suchý vzduch ho štípal v krku.
„Vidíš je?“ zeptal se Murtagh a ukázal na skály. „Kolem nich roste tráva. Je krátká a tuhá, ale koním to bude stačit."