neděle 8. června 2014

Hra o trůny - George R.R. Martin

Zdravím čtenáři,
docela radikálně jsem změnila styl psaní recenzí. Mě osobně tento přijde o moc lepší. Je to tak dobrý pocit posunout se trochu jinam. Když se ohlédnu za tou dobou co mám blog, je to sice krátký čas, ale tolik mi toho dalo.Užijte si recenzi doufám, že vás donutím si tuto knihu přečíst.

Originální název: A Game of Thrones
Autor: George R.R. Martin
Překlad: Hana Březáková
Nakladatelství: Talpress
Počet stran: 846
Typ vazby: Hardback
Série: Píseň ledu a ohně

Anotace

Úvodní část epického fantasy eposu odehrávajícího se ve světě temného středověku, mezi statečnými rytíři, mocnými čaroději, draky, zlovlky a čarostromy...
Jako strážce severu lord Stark považuje za prokletí, když ho král Robert pověří úřadem pobočníka vladaře a vyšle ho na jih, odkud se zatím nikdo z jeho rodiny nevrátil. Bezejmenní staří bohové nemají na jihu žádnou moc, Starkova rodina je brzy rozdělena a pobočník sám je polapen do sítě nebezpečných intrik. Ba co hůř, v exilu ve Svobodných městech za mořem dospěl pomstou posedlý chlapec. Jako dědic šíleného Dračího krále, jehož rodina byla vyvražděna, si dělá nárok na trůn.
A na severu, tam za Zdí, kde člověk nemůže nikdy říct, co je živé a co ne, se mezitím houfují mrtvé armády Jiných, které vyčkávají na konec léta a nadvládu dlouhé zimy. Příběh zrady a ambicí, lásky, čar a kouzel může začít.

Co mě přimělo si knihu přečíst


Ke knihám jsem se dostala pomocí serálu. Všichni ho určitě znají jmenuje se jako první díl Game of thrones a je z dílen HBO. Právě nedávno skončila třetí série. Když jsem začala sledovat seriál tak jsem si nebyla jistá jestli si chci přečíst knížky. Tak jsem začala prohledávat internet a nacházela jsem spousty lidí co knihy jenom doporučovali a přímo je zbožňovali. Hodně tomu dopomohlo, že bych měla rok čekat na seriál a nevědět co se bude dít dál.

Obálky


První dvě jsou anglické. V Americe mají myslím dvě vydání a ty jsou v boxech se všemi zbylými knihami co vyšli z této série. A další dvě jsou české. Obě jsou rozděleny na dvě části. Jelikož celkově má kniha okolo 850 stran.
 Já osobně mám doma vázanou verzi, která je celá (viz.výše). Anglické obálky nejsou špatné jsou rozhodně lepší než ty české, které jsou na dvě části, ale nejhezčí mi stejně přijde ta, která je u kompletního dílu. 

Hodnocení

Kniha je co se stran týče velmi objemná, ale rozhodně z celé série není nejobjemnější. Knihy i přes to, že mají hodně stran, tak vám příběh vůbec nepřijde zdlouhavý. To v žádném případě. Spíš se nemůžete dočkat co se stane až otočíte další stránku. Mě osobně nějaký velký zásadní šok při čtení nenastal jelikož jsem věděla jak to dopadne ze seriálu, ale to knize vůbec neubralo. Možná jí to spíš trochu přidalo. Víc jsem se v knize díky seriálu orientovala. Celá série Písně ledu a ohně je založena na postavách a ty postavy jsou tak propracované, že opravdu věříte, že žily nebo si spíše přejete, aby žili. Nejsou to takový ti typičtí hrdinové, kteří se ze všeho dostanou ať už přijde cokoliv. Což působí ještě více realisticky. Pan Martin je také znám tím, že vás donutí milovat postavu prožívat s ní všechno a pak jí zabije. Mě osobně tím nutí ho za to milovat a nenávidět zároveň. Hodně knih mě donutilo prožívat s postavami, ale žádná tak jako tato. Je to prostě tak, že vy se vlastně bojíte otočit stránku, aby náhodou někdo neumřel a když umře tak nějakou dobu jste z toho mimo, ale pak jdete dál a oblíbíte si jiné postavy a vzpomínáte na ty předchozí. Nemůžu dát miň než plný počet hvězdiček. 

Vaše *Nen* :)

Žádné komentáře:

Okomentovat