neděle 1. června 2014

Panika - Lauren Oliver


Zdravím čtenáři,
Vím, že dlouho jsem nic nepřidala, ale teď bych to chtěla změnit. Snad se mi to povede. Takže tady je po dlouhé době recenze. Snad si jí užijete.


Originální název: Panic
Autor: Lauren Oliver
Překlad: Romana Bičíková 
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 309
Typ vazby: Hardback

Anotace

Panika začala jako spousta věcí v Carpu, nudném malém městečku uprostřed ničeho – protože bylo léto a nebylo co dělat. O co v téhle hře jde? Je to prosté. Nemít strach.
Heather nejdřív ani nenapadlo, že by se do Paniky pouštěla. Nikdy by si nepomyslela, že je nebojácná a že by chtěla vyčnívat. Ale pak zjistí, že je tu něco a někdo, pro koho stojí za to bojovat, a je statečnější než kdy dřív. V sázce je příliš mnoho, ovšem výhra stojí za to, tolik peněz by jí umožnilo navždy opustit nenáviděné město a nechat starou Heather za sebou, pohřbenou v prachu.
Dodge se Paniky nikdy nebál, právě naopak. Pohání ho jeho tajemství, díky němu hladce prochází každým dalším kolem a je si sám sebou jistý. Ví, že vyhraje. Ale netuší, že není sám, kdo má tajemství. Všichni mají nějaký důvod proč hrát.
Heather a Dodgovi přinese hra nová spojenectví, překvapivá zjištění a možná i nějakou tu první lásku – a vědomí, že někdy nejvíc potřebujeme právě to, čeho se k smrti obáváme.

Jak jsem se ke knize dostala

Tuhle knihu se nedalo přehlédnout, jelikož kolem ní bylo vážně hodně velký poprask, když vycházela. Knihu jsem měla zapsanou na Wishlistu, ale bylo mi jedno jestli si jí koupím nebo ne. Nakonec jsem na ní narazila v knihovně a řekla si proč ne. 

Stručný obsah knihy

Kniha se odehrává v malém městečku v Americe. Každý rok se tam hraje hra Panika. Hra je pro maturanty střední školy. Hra se jako tradičně zahajuje skokem z "útesu" do vody. To je ten nejlehčí úkol. Jak Panika postupuje jsou úkoly čím dál tím více těžší. Kniha je střídavě z pohledu Heather a Dodge. 

Obálka

Obálka se mi vážně hodně líbí. Musím se přiznat, že anotaci jsem nikdy nečetla až teď, když píšu recenzi. Co mě, ale zaujalo je hlavně povrch knihy je takový nezvyklí. 

Celkový dojem na knihu

Jak už jsem řekla obálka se mi velice líbí, ale obsah knihu už tak moc ne. U hlavní hrdinky Heather jsem nevěděla, co si o ní myslet. Chvíly byla v pohodě a měla jsem jí ráda a pak zase udělala něco nebo řekla něco a já si myslela: Bože to je blbka. Takže jsem si na ní moc neudělal názor. Za to Dodge je něco úplně jiného. Přímočarý a trochu pochmurný Dodge byl super. Taky jsem měla hodně ráda Bishopa. Nat jsem přímo nesnášela a přišlo mi, že je to strašná .... Jediné překvapení za celou knihu bylo okolo Bishopa, ale jinak byla kniha bez překvapení. Knihu bych neoznačila za něco moc dobrého. Bylo to normální oddychové čtení. Jediné plusy jsou to, že autorka píše čtivě a pak pro mě to, že jsem měla ráda Dodge. Celkově to bylo, ale zklamání. čekala jsem více. 

Vaše *Nen* :)

Žádné komentáře:

Okomentovat